2010. január 13., szerda

Még több film

Azt hiszem, egyéni rekordot döntöttem: 3 nap alatt 7 filmet néztem meg, én, aki azt hittem magamról, hogy unom a mozikat. Mondjuk a Bollywood filmeket tényleg unom, de a nemzetközi filmfesztivál kínálata nagyon bejött, mind a 7 film nagyon tetszett.

Végül sajnos a Hukkle-ra nem tudtam elmenni, de azért láttam egy másik magyar filemet (MAGYARUL!): Dallas Pashmendi, Adrian Robert Pejo - vajon mi lehet az ő böcsületes neve ékezetekkel?
Mindegy, a film kúl volt a javából.
Délben kezdték, így csak 1o-en ültünk a százas teremben, és tapintani lehetett az indiai közönség értetlenkedését, pedig számomra tökre logikus, követhető, gördülékeny volt. Hát kéremszépen ennyit számít a kultúra meg a nyelv ismerete. Ezt más film közben is észrevettem: amikor egy japán filmet néztem, szerintem csomószor lemaradtam a poénról, mert ugye nem ismerem azt a kultúrát, így azt sem tudom igazán, hogy nekik mi számít viccesnek és milyen nekik a tragikus. Azért már a Sangamban volt 3 japán önkéntesem (most is van egy), és az új asszisztensem kínai, úgyhogy remélem, felszedek itt egy kis "kulturális intelligenciát" itt a munkahelyen.

Azt is bírtam ebben a 3 napban, hogy mind a hét film hét nyelven volt, de a feliratra csak 3 esetben volt igazán szükségem (örök hálám a szüleimé ezért).
És minél inkább ismertem a nyelvet, kultúrát, annál jobban tetszett a film. Ebből meg arra jutottam, hogy mennyivel könnyebb olyasmit szeretni, amit már eleve ismerünk. Ha nem ismerünk valamit, azt nem tudjuk mindaddig elfogadni, megszeretni, megbecsülni, amíg meg nem ismerjük - ez szerintem még imígyebben van kultúrákkal, de a saját magamon végzett kisérletben azt is tapasztaltam, hogy random módon kiválasztott nemzetközi moziknál is így van.

Na akkor most lehull a lepel, ezeket a filmeket néztem meg, és a sorrend az én személyes preferenciámat mutatja:

1. Dallas Pashmendi, magyar
2. Das Fremde in Mir, német
3. Kielletty hedelma, finn
4. La Strategia Delli Affeti, olasz
5. egy francia film, amit mindeddig nem tudok, hogy ki fia borja (itt elég gyakori a változtatgatás a közönség informálása nélkül - ez India egyik lényeges vonása, amivel mára mér egészen meg tudtam barátkozni)
6. Air Doll, japán
7. Memorias Del Subdesarrollo, kubai

1 megjegyzés:

  1. remek! bár a Dallas Pashamende-t nem láttam, de ebben alakít Gryllus Dorka román cigánylányt. ezt sikerült itthon kihagynom, de ezek szerint érdemes bepótolni.

    ja igen, a kulturális különbözőségek kapcsán ha meglátod Kim Ki-Duk vagy Kitano Takeshi nevét, azonnal vegyél rájuk jegyet - akár ismételd is meg. bár szerintem őket Indiában nehezen értik meg.

    VálaszTörlés