2010. január 7., csütörtök

Tél Indiában


Tél Izlandon, északi fénnyel


Tavaly télen nagyapóval Indiában


Budapesti télben Zsófival


Mostanában sokat hallom, milyen sötét és hideg telek uralkodnak Európában, és kicsit elfogott a nosztalgia. Itt 25-35 Celsius fok van napközben, és ragyogó napsütés, éjszakánként pedig 1o-2o dokra hűl le a hőmérséklet, és ilyenkor vacogunk. Igazából most van a legeslegszebb idő, klasszul lehet motorozni egy szál pólóban, kis szellőben keresztbe-kasul a városon.

Azért elárulom, hogy kicsit hiányzik a téli sötétebb idő - persze lehet, hogy ez Izland hatása is, ahol ugye 3 hónapig tényleg egy szemernyi napot sem látni. Az is nagyon nehéz, olyannyira, hogy én ki sem tudtam bírni a harmadik télre, de azért vannak előnyei. Szerintem sötétben jobban lehet elmélyülten gondolkodni. Lehet, hogy ez csak az én meglátásom, de itt Indiában a hétágra szóló napsütésben nehezebb végiggondolni fontos és egetrengető dolgokat, Izlandon meg szinte mást sem csináltam, mint gondolkodtam. Itt meg állandóan megy az üzem, mindig "szarik valamit a kutya", mindenki zsigerekből meg szokások alapján csípőből reagál, és ha megállsz megkérdezni, hogy miért, vagy vársz 1o percet, hogy végiggondold az adott helyzetet, akkor meg hülyének néznek.

Szóval a konklúzióm az, hogy szerintem jó dolog a sötétség és világosság periodikus váltakozása. Itt Indiában ez leginkább talán a monszun alatt (június-szeptember) érezhető, de szerintem ahhoz hosszabb időt kell itt eltölteni, hogy arra a rendszerre átáljon az ember.


These days I hear there is cold and dark in Europe - in India there is warmth and sunshine. This is the greatest weather here all year round: gentle breeze, sunshine, 25-35 Celsius degrees.
I guess I still miss a bit winter cold and darkness, as I just realize how much darkness enables you to reflect better.
But here life is about go-go-go, no stop and think, just do without questioning what your ancestors or seniors tell you to.
I guess the monsoon (from June to September) totally gives a natural rythm to life here, but also I guess you need to spend longer time in this climate to adjust to that kind of rythm.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése